en heeelt vanlig dag..

Hej igen.

Gjort någe kul i helgen? Själv jo vars....
ne fan jag har inte haft en bra helg. E massa intriger och jag är på dåligt humör så helgen blev inte alls som jag velat. Massa intriger, tjejmiddag och fylla sen i tors och så vidare..
Tänkte jag skulle glömma denna helg. Blir bäst så. Lördag dag och söndag var mysig så dom behåller jag gärna i mitt minne.

Lördag dag gjorde jag inget speciellt. Men rikard ringde, jag var lite halv bakis och han med, så jag gick över till han (typ 4 Km) för att mysa ner mig i soffan å kolla film. blev benchwarmers och två starwars filmer.
De andra i klassen var ute för att testa den nyöppnade backen.

På kvällen sen hade jag ap trist, jag och några till....tror vi var runt 10 pers satt hema hos Jessica och några spelade Twister och några kollade tv. Jag var på grymt dåligt humör och satt bara i soffan.
Åkte hem vid midnatt, total nykter på en lördag! E fan inte vanligt.
Söndagen var deffinitift bättre. Åkte med det glad gänget till skibacken och tillbringade min första skidåkar dag. Va grymt nervös inför första åket.
Men det känndes bra, tror att jag kommer bli mer bekväm med längre skidor framöver. Känns som om vi kommer åka en del! :D Efter en heldag i backen och på väg hem så halkade marcus med sin bil i en kurva. (han ska alltid leka med bilen). Jag och Jonas åkte bakom ( ca 10 min) och jag garva som Fan när jag såg dom!!! Mouhahaha. Marcus satt hårt fast och de hade grävt en stund. Då kom vi och drog bort dom lätt med 4 hjulsdriften :)

Efter ett par timmar vila var det dags å ses igen. :) Boysen kom hem till mig å så spelade vi Mario Cart. De har börjat fastna för det nu :D
A-K var inte hemma så det vart fullt hus här vid 9 tiden då några till kom. A-K hade vart på semester så jag har haft en vecka ensam. Har vart ritigt skönt faktiskt! Vill bo själv....
När hon kom hem var hon iaf grymt trött så vi lämnade huset och jag, jonas och erland drog hem till rikard för en filmis. Blev efter mycket om och men Die hard 4.0. Har sett den förut men den e bra. Kul med meningslös action ibland. Iof var det bara jag och jonas som kolla eftersom Rikard och Erland sov och snarkade. hehhe..

Ja och nu då nu ere måndag. Har varit en mycket lång dag idag. Hela den här veckan så har vi Första hjällpen i fjällmiljö.
Vi började kl 8.30 i morse och slutade kl 18. Var helt totalt slut sen när jag kom hem. Extremt mycket teori hela dagen, men också mycket övande på livlösa dockor. (fick godkänd utan anmärkningar på H&L räddningen :)
Vi har övat på att sätta fast nackragar, spänna fast folk på bårar m.m m.m.....

Kom hem så helt jävla slut, somnade i bilen på väg hem dessutom...tar ca 5-10 min å åka men somnade ändå....
Lagade middag. Lax och potatis med en mycket god sallad.
A-K kom hem och jag kännde att jag behövde röra på mig, alla andra i klasen var ute å åkte längd, jag har inga så jag får röra mig på annat sätt då.
Så jag tog millie och gick en lång prommenad utmed gamla Åre vägen. Gick nästan ända till TG, såg husen. Vände och gick tillbaka. Sprang upp för "snö backen"....usch va dålig kondis man har...Blev ap svettig, och sen hop in i duschen.

Tänkte nu även att jag skulle plugga lite FE för att vara duktig, men försökte verkligen...fattar inte ett jävla skit!!!
Hatar den här kursen....*morr* hoppas jag överlever G. vet inte vad jag ska gö annars....:S

Men nu skiter jag i det....Ska nog sova snart tror jag så jag e pigg å fräsch imorrn.

Puss Puss

//Mufflon

Kommentarer
Postat av: Malin

Vet du hur jäkla avis jag är på dig som får åka skidor NU, och antagligen kommer ha snö till i mars eller så!? Haha, snön vi har här försvinner ju om ett par dagar och det gör mig ju riktigt deprimerad.



Du är grym som klarar av sådär långa pass med livräddning, verkar ju som att du får träning nog med det så DET behöver du nog inte oroa dig för. ;)

2008-11-24 @ 23:09:28
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0