Trolltyg i tomteskogen.

Läste precis mitt senaste inlägg....ledsamt. Men har man humörsvängningar så har man. Var vekligen helt nere i söndags å allt var bara skit.
Idag är jag hur lycklig som helst och mår toppen. E så konstigt det där, så alla ni oroa er inte för mig. Jag är nu här i Åre och kommer bo här i minst ett år till iaf.

Idag iaf så har vi haft hur kul som helst. Vi har haft ett barn arrangemang i byn Kall.
Vi hade en sk. Trollskog.
Men jag tar det från början...

Gick upp kl.4.50 i morse...så e liiiite seg nu :P
Började å sminka mig mörkt och sotigt precis som jag har blivit lärd. :) Tack madde..
Gick ner den läskiga mycket mörka genvägen, kolsvart vid 6 tiden ska ni veta.
Åkte iväg mot Kall medan vi sminkade vidare i bussarna. Hehe. Jag skulle ju vara troll :D

Kom dit vid 7 tiden och vi började å rigga alla stationerna, sen vid 8,30 kom barnen från kall skola. ÅK 1-6.
Vi fyra troll gömde oss i skogen och alla barnen samlades. De andra guiderna i klassen började berätta att de och barnen hade blivit bjudna på lunch i skogen med sina troll kompisar. Vem var e trollen? Och så ropade de på oss troll...Jag hette Lurvsvans.
Och när det sista trollet Fjant (Har ni sett trolltyg i tomteskogen?) kom framsnubblandes med kartan så blev han överfallen av en flamingo. Flamingon tog kartan och sprang i väg med den. Fjant jagar efter den men misslyckas att ta tillbaka kartan.
När han senare kommer tillbaka så är han jätte ledsen och säger att flamingon har bitit sönder kartan och spritt delarna runt om i skogen.
Nu var det så att trollen var mycket virriga och inte kunde hitta hem till deras kåta utan kartan, så barnen måste hjälpa trollen att hitta alla kartbitarna. Barnen delades upp i 8 i varje grupp och vi gav oss ut i skogen..

Vi hade olika stationer där de skulle "vinna" en kartbit.
Första stationen som vi gick till var att alla barnen skulle hålla i ett rep med förbundna ögon. under tiden de går "banan" så blev det några stopp då vi fick lukta,smaka och lyssna på olika saker. Jag "trollet" gick också med och skule vara allmänt virrig och förvilla barnen.
Efter det kom vi till ett mycket knepigt pussel som skulle byggas ihop. När de klarat det så fick de kartbiten.

Andra stationen var ett spindelnät som vi skulle krypa igenom alla hålen en gång bara utan att nudda tråden.
och efter det gå en bana, fast med förbundna ögon. De andra kompisarna ska då guida den blinde med hjälp av höger och vänster. Fast utan att säga höger och vänster, eftersom du hade en banan i ena handen och i den andra en apelsin. Så det blev ett väldigt skrikande :) Jag skulle också gå banan sen, men eftersom jag var lite virrig så kunde jag inte skillja på banan och päron så det blev mest spatserande genom träd och buskar...hehe..
Rakt fram var då fruktsallad :)

Tredje stationen så var det en kåsstaffett då de skulle fylla en hink. Med den hinken skulle de hjälpa varandra över en slakline. Och sedan med vattnet tvätta kartan, som landat i en lerpöl.
Även trollet skulle gå över slaklinen, villket var väldigt vingligt.

Fjärde stationen var en bro som skulle byggas en sträcka på vägen.
Med hjälp av tre läskbackar, två plankor och ett rep...som dessutom var gömda i skogen.
Barnen sprang runt och leta medan jag och Peder pustade ut en stund. Vi fick en mycket stökig och bråkig grupp. Eller ja iaf vissa av barnen.
Barnen byggde bron och de fick den sista kartbiten.

Då kunde man se var kåtan var och vi gick dit för att få lite korv.
På baksidan av alla kartorna fanns det även en kod som troll mor och troll far glömt bort. Och koden gick såklart till skattkistan där maten låg. Så barnen klurade en stund och sen kom de på koden.
Maten blev klar och alla blev mätta och glada.

Efter korven var det dags för en oplanerad flamingojakt. Alla barnen rusade ut i skogen för all leta efter flamingon. Så Ami gick å bytte om till sin Flamingo dräkt igen. Barnen blev överförtjusta och det hela slutade lyckligt.

En mycket lyckad dag, alla är helt slut och skulle behöva semester. Men imorrn ere full fart igen....
Klättringsprov på morgonen och sen ska vi ut å paddla... Med tillhörande kamrat räddning. Usch kommer bli mycket kallt!!! skicka gärna en tanke lyckospark :)
Ne måste plugga nu till provet.

Bild på min sminkning :D Läskigt va...:P

Troll sminkning på barnarret i Kall


Puss på er! Ses om typ en vecka...

//Anna

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha! Faan vad snygg du va då, läskig värre :D Skönt att det var vänt för sig, är ju så att saker går upp och ner. När man är nere ska man vara det och när man är uppe är det bara att köra på. Längtar till nästa helg trollet!

Puss å kram!

2008-10-17 @ 13:25:51
URL: http://nemfer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0