Helgen dårå.

Jaha så blev det helg het plötsligt.
Skönt. Eller.....

Helgen går iaf ut på att jobba in vårat säsongskort inf. vintern. Skistar med några konstiga fransmänn har ordnat en downhill cykel tävling. Åre berget blir perfekt. 85 pers ska mass starta från toppen och cykla ner för hela berget och ner till byn. Det tog ca 1 timme å gå banan för oss på fredagen. Tävlingen beräknas ta ca 20 min. Fan de e galna cykliserna.

Så fredagen gick mest ut på att snacka ihop oss lite med skistar och sedan då gå berget ner. Första gången jag åkte liften upp. hihihi skitkul var det. Kul å se hela berget innan snön kom. Åkte upp och in i dimman. Kallt på toppen....
Vi gick till starten och gick sen berget ner.
Snabb dag. ses imorrn.

Sen gick vi i klassen för att kolla in parken där vi ska ha höstmarknad sista helgen i september.
Vi rekade lite vart vi skulle ha slaklinen och linbanan. Kul kul. Sen bär det av till Max. Första gången jag äter där. Gott som fan var det!
Dan tog verkligen slut på alla så den avslutas med filmkväll i Duved. Killarna orkade inte köra hem mig så jag sov kvar där. Vi såg 40 days och 40 nights. den e rolig, jobbigt för killarna (3 st) å ha en tjej i rummet med alla sexscenerna :)
Sen såg vi på spindelmannen 1. Medan vi drack lite vin och spelade svarte maja.
Nepp dags å sova. Lååååång dag imorrn.
God natt natt.....

Lördag.
Upp tidigt som fan. Samling vid 07,30.
Några var ute å festade på fredagen så de var bakis som fan, stank sprit i hela liftgondolen :P
Japp dags för första "arbetsdagen ink. LIA dagen"
Upp på berget. När vi kommer upp på toppen så är det frost på gräset. Ja nu vet man att det är höst.
Första dagen var helt klart värst, jag stog som nr 4 ner så ganska nära toppen å kallt som fan var det. jag var glad över å ha med varm choklad iaf. :)
Jag stog där ett tag, frös och hoppade runt på min plats. Idag var det övningsdag så det kom väl en-tre cyklister i timmen, inte direkt det roligaste "jobb" man kan ha. Huvudsyftet med det här var att hålla koll på om någon skulle ramla eller fuska å köra fula genvägar. 
Ingen gjorde nått fult där jag stog iaf. Går upp till topen å käkar lunch efter ca 4 till 5 timmar. Hade inte så rysligt koll på kl.
Tog ca 15-20 min och det gick uppåt som fan. Var riktigt trött efter den klättringen. Åre berget är BRANT!!!!!
Lördagen var en kall och mycket tråkig dag men samtidigt lärorik, man kommer iaf på saker att göra när man e ensam på fjället. Och tur som fan att jag hade med mig min kära ipod. Man behöver ju inte vara extremvildmarkare. :)
efter lunch var det dags å gå ner igen på ett 4 tim pass till. 
Men allt gick bra, efter passet var slut och solen hade vart framme lite på eftermiddagen så var jag helt slut. Åkte hem och somnade nästan på en gång...tvingade mig själv att vara vaken till 22. Sen gick det inte mer.
De andra tyckte att det var ju lör så de festade stenhårt, med även utgång på country. Fan jag missar alla fester när det väl är nått kul....Morr.

Söndag. 
Tävlingsdag. Yes lite mer action. Jag vill inte frysa idag igen så jag tar mina täckbyxor. Tror fan på det att det blir sol då.
Var ändå behaglig temp inte så man frös hela tiden utan bara då och då.
Lyssnade på ipodden hela dagen. Hade inget annat å göra så jag började tänka på om det är nått som jag vill bli bättre på....hmm...så jag stoppade i stenar i mina vantar å började jonglera(stavas det så?)
Gick ganska bra. Inte så kul bara när man tappade dom och de började rulla ner för berget. :P
Hade iaf nått att roa mig med. Tävlingen startade tio och alla cyklade förbi på typ tio minuter. Kul, (NOT).
Sen efter det hade vi rast till ca halv 3. så typ tre timmar. Efter de cyklat förbi så gick vi upp till topphuset för att käka lunch och umgås med de andra i klassen. Vi satt å spelade kort mest hela tiden. Typ President och gatsopare. och svarte maja.
Ner igen kolla lite tävling och sen började klättringen neråt. All reklam tejp som satt runt banan skulle ner så bara å sätta igång. Å åter igen Åreberget är BRANT!!!!
:) Hem hem. Skönt!! :D
Eftersom vi hade mån och tis lediga och jag inte var ute på lördagen så ville jag såklart festa!!!!
Men typ ingen annan....tråkigt! Så det blev en tacokväll i Åre hemma hos Anna H. Men jag kunde inte hålla mig från min äppelsmirnoff som jens köpt till mig så jag groggade på. :)
Kvällen avslutades tidigt för de flesta som gick hem en efter en. Vi mot duvedshållet stannade kvar. "don´t drink and drive"
Så vi var kvar å spelade kort. Seeegt. de andra drack vi i massor så alla var små dragna. Gitarren åkte fram och de började sjunga. Usch ryser, trrrrååååkigt med trubadur. Hatar det. Plus att killarna e såååå tända på värdinnan så de lyder minsta vink. usch ryyyyssser. blä blä.
Natt vid tre.
Morgon vid 9 alla åker hem....skönt å vara hemma.
Helgen slut!!!
//Anna


Kommentarer
Postat av: Madde

Men det är klart, oavsett vad du gör (ja nästan i alla fall) så kommer jag stötta dig. Och jag vet hur du känner dig, sånt går tyvärr upp och ner och det är inte varje dag man känner sig på topp. Då har vi rätt att vara bitterfitter, äta nått onyttigt och morra åt allt som rör sig. För det går också över. Jag hoppas vi ses snart också, saknar dig väldans här nere. Pöss!

2008-09-10 @ 21:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0