Orientering 2

Tors.
Var lite nervös denna morgon men ändå så var humöret på topp konstigt nog.
Soft väder med lite halvsol.
I dag ska vi till samma område som vi vadade vid, fast längre bort.
I dag ska även Kikki (läraren) vara med så känns lite tryggare.
Vi har samma upplägg idag, gruppindelningar och utlägg av banor. Jag sitter och önskar att få lågland idag. Och inte gå ensam. Bra dag idag jag fick precis som jag ville.
Går med Peter och sätter upp två kontroller. Kul kille å prata med. Arborist så jag kan prata lite miljö och arter med han. m.m. kul kul.
Missar ju såklart stigarna vi ska upp till. Mycket roligare och prata. Han är smart, jag får även idag "visa" vägen, eftersom jag behöver öva. Han bryr sig verkligen om. Han ville även hjälpa mig i går också....sött.
Vi får gå tillbaka en bit. Men det går faktiskt riktigt bra idag. Hittar dit vi ska snabbt och kommer tillbaka till starten. Där ska hela klassen baka bröd som kikki tagit med sig.
Krabbelurer hette dom, påminner om typ sockerkakssmet. Mums mums. Mättar bra sen dags å gå ut på första rundan. Kiki åker tillbaka till skolan och klassen stannar kvar för att gå rundorna vi har satt ut.
Fick även lära oss en blomma. Lila blomma, ser ut som en tistel. Den heter Brudborst (mkt vanlig fjällblomma)
Ska bli kul. Blir ihopföst med Markus. Är inte så överförtjust i skåningen. Dryg och besserwisser men jag ger honom en chans.
Inge fel på han, e nog dialekten :P

Går upp mot fjället och hittar alla myrar där man inte ska gå. Mycket blöta fötter som resultat. :)
Men det var kul.
Kommer tillbaka, har typ hittat en kontroll, men fint landskap och en regäl promenad.
Käkar lunch. Sen är det dags å plocka ner banorna. Jag och Peter går och tar ner de som vi inte satte upp i våran grupp. Ut på mossen. Kollar in lite korvsjöar. Coolt å se att det man lärt sig i skolan verkligen finns i skogen :P
Åker hem efter en mycket lyckad dag. kl blev väl typ 16.

Tjejerna får en mycket bra idé om att åka till Holiday å bada. Å det gör vi. Jag, matilda, jessica och Peter.
Var helt underbart ställe. Kostar 140:- om man är skriven i Åre. Helt ok pris. Jätte kul med Sauna world. En stor avd. Med olika bastus och olika duschar. Typ 6 olika bastus med olika aromaterapi, ljusterapi samt olika värme en bastu var på 80 grader och en annan var det ice sauna med is på golvet.. Samma med duscharna, olika värme och ljus. Skit kul var det.
Ävetyrsbadet var inte så avancerat men kul, man kunde även simma ut utomhus. Vamt i poolen men svinkallt om huvudet. hihi.
Samt världens roligaste vattenruschkana. :D
Synd att de stänger kl 19. Man hade gärna velat var där längre.
Åkte hem vid 19.30. Hem å kolla på "Vem kan slå...." Sen sova.
Natt natt. //Anna

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där stället lät ju hur härligt som helst. Måste ju vara grymt efter en hel skiddag på vintern också! =)



Hoppas du hade en skön helg!



Kramkram!

2008-09-14 @ 21:00:11
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0