Grottkrypning!

Torsdag.

Trött som fan. Vi kom hem seent efter meditationen. Idag iaf så ska vi kolla mer på gps och lägga ut en rutt.
Har ingen lust alls....trött och seg och kan somna vid första bästa plats.
Men jag tog mig igenom förmiddagen då Peder och Therese planerade rutten.
Blev typ ingen lunch på skolan så humöret var inte på topp. Vi hade lite bilproblem också, alla skulle åka till Fröå så det blev 8 pers i en liten bil. Vi åkte ca 2 mil....alla var riktigt trötta och hungriga och därmed mycket lågt humör. Så vi stannade utefter skogsvägen vid ett älgtorn. Där gjorde vi upp en eld och lagade lite mat.
Jag hade tonfiskröra och pitabröd. Var riktigt gott faktiskt!
Efter en långlunch i härliga solen så fortsatte vi vidare...
Vi har grupperat oss i grupper tre om tre. Så vi släppte av folket och jag, peder och therese fortsatte till den plats där vi lagt in som start på GPSen.
Jag hade i princip ingen aning om vart vi skulle gå...känns inte bra. Jag har inte så mycket koll alls å det är inte bra eftersom det kommer ett prov snart.
Men iaf vi gick på våran rutt med en lååååååång och mycket brant uppförsbacke.
Upp på fjället kom vi..sååå vackert och lungt. Skönt med sådan ro. Så vi stannade och bara lyssnade på det tysta.
Efter en stund så kom vi till ett litet vindskydd. Då var jag riktigt kall och de andra också så vi tände en liten brasa och käkade lite frukt och drack lite varm blåbärsoppa.

När vi myst klart vid elden så fortsatte vi rutten. Jag skulle då syfta ut riktningen. Gick faktiskt mycket bra, är såå mycket lättare på fjället än i skogen.
Kul var det och humöret var på topp på alla tre. Vi fick även lite radio kontakt med de andra grupperna.
Vi promenerade vidare och kom till slut till en sjö. Då var vi nästan framme. Jag hittade faktiskt några prylar på vägen. En jätte fin glasflaska och en isspade som man använder när man pimplar.
Och på fjällturen så hittade ju jag en visp så...kul på fjället. :)

Målet med den här rutten var att komma till gruvorna/grottorna. Och dit kom vi också...ooo så spännande. Vi kom till grottorna och de andra grupperna hade redan kommit dit. Så när vi kom dit så var de precis klara. Så det var bra för då kunde jag och Peder krypa in och kolla. Så vi fick låna de andras hjälmar med pannlampor. Vi kröp långt in i mörkret och kollade in en stor sal i grottan. Vi kunde faktiskt stå där inne och kolla in ett litet vattenfall. Det var stort nog för iaf max 10 pers.
Vi kröp sen ut, var ritigt trång vid vissa partier...Peder envisades om att komma på fräcka kommentarer om vissa skräckfilmer som utspelar sig i grottor....läskigt!!!
Letade efter spindlar, men hittade faktist inga. *Puhu*...När vi kom ut iaf så ville Therese kolla in grottan och salen också så jag gick in med henne igen. Fy fan va kul det var å krypa i grottorna.
Tror faktiskt att det är lite min grej...inga kompass jävlar utan bara mysa i mörkret! :P
När tessan och jag kom ut så berättade både Peder och tessan att de hade typ klaustro....oho läskigt om de fått panik där inne eller nått. men mycket strongt av dom!!!

Efter en mysig skogspromenad hemmåt med div. inkollningar av klibbsvampar så kom vi tillbaka till bilen. Hem....trött som fan var vi alla tre. Men vi fick inte nog av äventyr. Mörkt var det också men vi bestämde oss för att kolla in det nya lyxhotellet Copperhill. Alldeles nybyggt! Där även Peders tjej ska börja jobba för övrigt! :D

Kollade in lyxen och alla fina villor till salu på gräddhyllan, sen mot pizzerian, för magen var riktigt knorrig nu. Jag och therese delade på en Veg. pizza som var gudomligt god. Jens ringde och jag orkade knappt prata...
Kom hem vid 9 på kvällen och la mig direkt i sängen och bloggade lite faktiskt...otroligt nog!
God natt natt för imorrn ere FE. Jaaaa vad kul....NOT!!!

Puss på er.....2 veckor kvar sen kommer jag ner å gör stan osäker....:D

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag är ta mig tusan också lite klaustro, är livrädd att jag ska fasta och inte komma därifrån. Men om jag har dig som grott-guide skulle jag ju utan tveka ge mig ner i mörkret :)

Puss på fåret!

2008-09-20 @ 19:52:06
Postat av: Malin S

Kul att du dyker upp här i stan snart!! :)



Låter riktigt coolt, men småläskigt samtidigt. Tur att man inte sett så mkt skräckisar... ;)

2008-09-20 @ 21:12:24
URL: http://draktand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0