oj oj oj 5 månader...

Ja som sagt 5 månader månader av mitt liv  har nu passerat sen jag skrev...skumt. Har gjort såå mycket.
Vet inte vart jag ska börja historien. Ska kolla i kalendern vad jag gjorde då...

Ja den sista veckan som jag skev så hade jag första hjälpen på SLAO. Så nu kan jag det. Examinerad på 1:a hjälpen :D
Vi hade vårat Fröå arr. Gick bra, men jag var sjukt nervös...tror det gick bra iaf. :)
Sen på helgen där så var vi ute och red på islandshästar. Det var sjukt kallt men det hade precis kommit en massa snö så det låg fullt av snö på träden. Sååå fint! Helt underbar tur!

Veckan därefter flöt på och till slut och äntligen blev det lucia. Jag flög ner till sthlm för att åka kryss med min kära Madde! En mycket trevlig tur som vi både vill glömma hårt vissa delar medan vi gärna kommer alltid att komma ihåg den!! :D
Du vet vad jag talar om Madde, du vet linnet....:P

När jag sen kom tillbaka till skolan efter en underbar tripp till Finland så började helvetet igen. Ja jag kanske överdriver lite. Men jag hatar företagsekonomi så jävla hårt. Blev ju godkänd iaf på provet. Nätt och jämt, var en poäng över gränsen tror jag. :P
På Onsdagen så begav vi oss ut i naturen igen. Ut på snöskor. Ut i vildmarken för att sova ute i tält och sedan på morgon efter praktisera våra teori kunskaper om förfrysning av tår. heheh nej då men det vi gjorde var att åka ner till sjön för att få ett skönt dopp och testa hållbarheten på isen. Kan meddela att isen var mycket hård och det behövs bara 2 cm is för att man ska kunna gå på den. Men jag ville inte dra ut på osäkerheten så jag tog ett stort jämnfota hopp och plumsade i. Meningen var ju att vi skulle i plurret så. :)
Kallt som fan var det! Men mycket roligt samtidigt. Så har jag fått prova det åxå. :)

Sen blev det dags för jullov och alla drar hem till sitt. Julfirande i Nynäs med härliga stora släkten.
Blev en underbar jul. Det börjar nu känner jag knaka med Jens. Umgick inte så mkt med han under veckan.  Men ändå så känns det bra. Jag vill att vi ska utvecklas så jag tror inte det blir nått mer för oss....

Åkte sen upp till Åre för att fira nyår. Men jobbade en massa först. Jens och Widis kom upp och firade nyår med mig. Skönt att inte bli själv på nyår. Vi gjorde inte så mycket, mest chill hela dagarna för boysen, jag jobbade ju så. Men en dag var jag ledig så då tog jag tag  killarna å tyckte vi skulle dra ut i backen. Vi var ute ett tag, sen lessnade Jens och vi drog och badade istället.
Nästa dag då jag också blev ledig så drog jag och Widis ut i längdspåret med Millie. Det var kul. Första gången jag testade längd faktiskt, sjukt svårt och krävande. Riktigt läskigt i nedförs backarna men det gick över sen. :)

Skolstart igen. Jippie! Självstudier som det så fint heter fram till onsdagen den 7. Sen skolstart. Då "fick" vi på lån över säsongen en transiver. (Transiver är en liten manick  som man har på sig när man åker offpist, utifall det skule gå en lavin. Då kan man hitta folk och du kan bli hittad via sökning. Fungerar ungefär som en GPS)

Sen på Fredagen var det dags för årets första tur. En tur på Turskidor runt fröåtjärn. Har aldrig i mitt liv stått på sådana. Mycket e nytt nu. Hälen är lös och du siter endast fast med tårna. 5 min in på min tur så går pjäxan söder och mina tår nästan blottas. Detta lagas snabbt och enkelt med eltejp. (obs att eltejp inte tycker om vatten) Blev några omtejpningar undr dagen.
När vi blivit avsläppta någonstans i den läskiga skogen vid ett grustag så börjar våran tur, som faktiskt går förhållandevis bra. Vi i min grupp har sett ut en rutt för att ta oss tilbaka till skolan. Det var jag, Marcus, Thomas och Max i min grupp.
Det var en kul tur men med många många vurpor. Sen på kvällen var det dags för fest så klart. Taco kväll hos Hassmund. Kommer inte alls ihåg mkt, vet att det va en riktig brakfest iaf eftersom vi alla i klassen har minnesluckor därifrån :)

Låter som ett bra avslut här på det här inlägget, ska ju inte vara för långa har jag hört :)

//Mufflon.

Kommentarer
Postat av: Madde

Hon har lärt sig attt begränsa sig, nice :) Undrar om vi ska beställa några andra linnen till nästa kryss, som kanske inte är lika arbetsamma dock... Pöss!

2009-05-12 @ 18:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0